پودر خرما اصفهان تبریز

شاید برای شما هم جالب باشد که پودر خرما چگونه تهیه می شود و یا چه خواص و مصارفی دارد؟ در اینجا قرار است شما را با مشخصات و فواید پودر خرما تولید شده در اصفهان و تبریز که دو نمونه از برترین تولید کنندگان این محصول هستند آشنا کنیم. در همین راستا اعلام می داریم که اصفهان و تبریز دو مرکز فعال در زمینه جمع آوری هسته و تفاله های خرما همچون پوست و کلاهک و تولید پودر خرما مفید و مقوی می باشند.

پودر خرما اصفهان

جالب است بدانید هسته هایی که تا کنون از خرما بی توجه دور ریخته اید منبعی سرشار از مواد مغذی است در شهر اصفهان از هسته خرما، پودر خرما تهیه می شود که به روشهای مختلفی مورد مصرف قرار می گیرد.

طبیعتا اکثر افراد در طول روز یا هفته مصرف خرما و یا فرآوریهای این میوه مقوی را در برنامه غذایی خود دارند و از خواص درمانی فوق العاده و ارزش غذایی بالای این خوراکی بهره مند می شوند.

اما نکته قابل توجه این است که همیشه هسته میانی و سفت خرما به عنوان بخش غیر قابل خوراکی و دور ریز محسوب می شود و اگر متوجه شده باشید هسته خرما در طبیعت زمان زیادی برای تجزیه می خواهد و در صورتی که در محیط و شرایط مناسب رشد خود قرار نگیرد صرفا جنبه پس ماند و دور ریز دارد.

این در حالی است که تحقیقات و فرآوریهای لازم بر روی هسته خرما وجود مقادیر بالایی از مواد معدنی و ویتامینهای مفید را به اثبات رسانده است.

برخی از فواید این پودر شامل موارد زیر می باشد.

  • این پودر نیز مانند خرما یک منبع انرژی از جهت متابولیسم بدن است.
  • منبعی غنی از پروتئینها، آنتی اکسیدانها و ویتامینهایی مانند: ویتامین ای، ویتامینهای گروه ب، ویتامین آ و سی می باشد.
  • این پودر مغذی سرشار از آهن، کلسیم، فسفر و غیره می باشد.
  • وجود گروهی از ساکاریدها در این پودر به کاهش فعالیت باکتریهای پاتوژنی پرداخته و جداره روده را تقویت می کند.
  • نوع خوراکی این پودر که معمولا از ارقام خرما با درجه کیفی پایین تری تهیه می شود با داشتن مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان از فعالیت رادیکالهای آزاد و بروز سرطان پیشگیری می کند.
  • این محصول علاوه بر خواص درمانی یک ماده انرژی زا بوده و از ضعف، بی حالی، کم خونی و غیره نیز پیشگیری می کند.

شناخت این فواید و پی بردن به مصارف مختلفی که این پودر دارد سبب شده که مراکز موجود در اصفهان در زمینه تولد پودر خرما در سطح گسترده و تخصصی فعالیت خود را در پیش بگیرند.

پودر خرما تبریز

جهت تولید این پودر مفید و پر مصرف که در صنایع مختلف غذایی و همچنین تهیه خوراک دام و طیور پر بازده بوده شهرهای مختلفی به تولید پودر خرما روی آورده اند که تبریز یکی از قطبهای موفق این حوزه می باشد.

این پودر را از ترکیب هسته خرما و پوسته و  پالپ موجود در تفاله این میوه که حاصل فرآوری خرما جهت تولید شیره و غیره می باشد به دست می آید که لازم است هسته و پالپ به نسبت مساوی ترکیب شده و پس از خشک شده توسط روشهای مکانیزه به پودر تبدیل شوند.

البته از خود گوشته خرما نیز پودر تهیه می شود که با توجه به ارزش بیشتری که دارد صرفا مصارف غذایی داشته و به عنوان ین شیرین کننده و طعم دهنده طبیعی گزینه بسیار مقوی و مناسبی است که از سن مناسب به غذای کودک اضافه شود.

از پودر هسته نیز علاوه بر مصرف غذایی به عنوان مکملهای تقویتی جهت تغذیه بهتر و رشد بیشتر دام و طیور در خوراکها و پلتهای غذایی این حیوانات استفاده می شود.

استفاده از پودر خرما علاوه بر ارزش غذایی فوق العاده ای که دارد به علت طعم لذیذی که به خوراک دام و طیور می بخشد سبب افزایش اشتها، تغذیه بهتر و جلوگیری از تفکیک سازی و دور ریزی غذا توسط حیوانات می شود.

پودر خرما مشهد

خرما یکی از کامل ترین، سالم ترین و مفیدترین گروه مواد غذایی محسوب می شود و با توجه به ارقام مختلف و درجه کیفی متفاوت این میوه مراکز متعددی به دنبال تهیه پودر خرما از نمونه های درجه دو و سه این میوه افتاده اند و مشهد نیز با تولید پودرهای با کیفیت و مقرون به صرفه جایگاه ویژه ای را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

با توجه به اینکه خرما گونه های مختلفی داشته که هر یک از نظر رنگ، سایز، بافت و شهد تفاوتهایی دارند در برخی از ارقام که خرماهای درجه دو و سه از نرمی بیش از حد و یا خشکی نا مطلوب برخوردارند و عمر نگهداری کوتاهی دارند جهت تولید پودر خرما به کار می روند.

تهیه پودر از چنین ارقام خرما و یا تفاله این میوه سبب می شود که بتوانیم به شیوه های مختلف از این محصول بهره برداری کرده و دور ریز و خسارات را به حداقل برسانیم. از این رو تصمیم به تولید پودر خرما از گوشته یا هسته این میوه یک روش بهینه جهت بهره مندی از تمامی ارقام و قسمتهای خرما بوده و علاوه بر ارزش غذایی و جلوگیری از تلفات و دور ریز مصارف کاربردی و صرفه اقتصادی نیز دارد.

 پودر خرما ۱۰۰ ۵۰۰ گرمی

با توجه به مواردی که پیش از این اشاره کردیم تا حدودی با مشخصات، مصارف و فواید پودر خرما آشنا شدیم و امروزه این محصول به صورت بسته های ۱۰۰ و ۵۰۰ گرمی یا حجمهای بیشتر و فله ای نیز تولید و توزیع می شود.

این پودرها که حاصل تفاله های متشکل از هسته و پالپ کارخانه های تولید کننده محصولات فرآوری شده از خرما می باشند پس از خشک شدن و پودر شدن طی فرآیندهای کاملا بهداشتی و به دور از هر افزودنی و آلودگی به صورت پودر و یا پلت بسته بندی و آماده توزیع می شوند.

اگر در زمینه پرورش دام و طیور فعالیت دارید به شما توصیه می کنم مصرف این پودر خوش خوراک و مقوی را در جیره غذایی حیوانات مورد پرورش خود فراموش نکنید. نمونه خوراکی این پودر نیز یک مکمل و محرک عالی رشد است که می توانید در برنامه غذایی خود به شیوه های مختلف مورد مصرف قرار دهید.

جهت تکمیل اطلاعات خود و کسب مشاوره کامل در خصوص این پودر مفید و همچنین خرید در حجمهای دلخواه و با قیمت مقرون به صرفه می توانید از طریق پر کردن فرم موجود در این صفحه اقدام نمایید.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی
جدیدترین مقالات
همراه همیشگی شما هستیم
سبد خرید