سرکه خرما طبیعی ارگانیک اصل

از میوه های شیرین و رسیده مختلفی مانند خرما برای تهیه سرکه استفاده می کنند سرکه خرما طبیعی ارگانیک اصل طعم خوشمزه و نیمه شیرینی دارد و نسبت به سرکه سیب و انگور ترشی آن ملایم تر است و از ارزش غذایی بالایی هم برخوردار می باشد و می تواند برای انسان فواید دارویی زیادی داشته باشد و برای خوش طعم کردن ماکارونی، خورشت، سالاد و سس مخصوص ماهی و گوشت استفاده می شود.

سرکه خرما

سرکه خرما طبیعی

علیرغم این که در تاریخ از سرکه خرما به عنوان قدیمی ترین سرکه نام برده شده است اما برخی از افراد از خاصیتهای سرکه خرما طبیعی هیچ گونه اطلاعاتی ندارند برای این منظور ما در این جا سعی کرده ایم خاصیتهای این نوع سرکه را به طور خلاصه شرح دهیم.

به عنوان نمونه، باعث کاهش گرسنگی و اشتها می شود، که این به نوبه خودش موجب کاهش وزن شده است و اگر قبل از غذا این سرکه را میل کنید، می توانید به کاهش قند خون خود کمک نمایید تا از افزایش قند خون بعد از وعده غذایی جلوگیری شود.

در واقع اسید استیک موجود در سرکه خرما باعث می شود آنزیم مسئول تجزیه نشاسته جذب بدن نشود از سرطانهای دستگاه گوارش جلوگیری خواهد کرد و این به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن می باشد برای تقویت قلب فوق العاده است و از اکسیداسیون کلسترول بد خون جلوگیری می کند و موجب تقویت قلب می شود.

باعث تنظیم لخته خون می شود و سبب کاهش میزان خون از دست رفته در دوران قاعدگی خانمها می شود و گرفتگی عضلات رحم را کاهش می دهد و این به دلیل مقادیر بالای پتاسیم و کلسیم موجود در آن می باشد بنابرین برای درمان اختلالات قاعدگی می تواند، مفید واقع شود.

برای درمان کم خونی مفید می باشد، چون حاوی پتاسیم و آهن است سیستم بدن را پاک سازی می کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد، التهاب معده را برطرف می نماید و به رفع یبوست کمک می کند، برای درمان خستگی مفید است، چون سرکه می تواند اسیدهای لاکتیک و پیروسمیک که مسئول خستگی هستند را از بین ببرد.‌

برای رفع بلغم، تسکین سرفه مداوم و گلو درد بی نظیر است و برای سلامتی فواید شگفت انگیزی دارد برای تسکین سر درد می تواند، بهترین گزینه باشد و این به دلیل مقادیر بالای پتاسیم است، که در آن وجود دارد و برای رفع سردرد به جای قرصهای شیمیایی می توانید از سرکه استفاده کنید.

خانمهای باردار با مصرف منظم سرکه خرما می توانند درد زایمان خود را کاهش دهند و به دلیل هورمون هایی که دارد، باعث می شود شیر مادران شیرده افزایش یابد و موجب تقویت رحم زنان باردار می گردد از خونریزی شدید پس از زایمان هم جلوگیری خواهد کرد و انرژی بدن خانمهایی که زایمان کرده اند را افزایش می دهد تا بهبودی آنها زودتر حاصل شود‌.

سرکه خرما

سرکه خرما ارگانیک

از نظر طب سنتی هر ماده غذایی دارای طبع خاصی می باشد و سرکه خرما هم از این امر مستثنی نبوده است و دارای طبع سرد و خشکی می باشد و از مصلحات آن می توان به تخم سیاهدانه، سرکه و عسل اشاره کرد.

سرکه خرما ارگانیک رنگ قهوه ای تیره ای دارد و از طعم میوه ای بسیار غنی برخوردار می باشد و طعم آن شبیه سرکه بالزامیک و سرکه مالت می باشد که با هم ترکیب شده اند برای این که بتوانید از فواید درمانی سرکه خرما بهره مند شوید، می توانید به صورتهای مختلفی آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

به عنوان نوشیدنی می توانید سرکه خرما را مصرف کنید برای این منظور باید 1تا 2 قاشق غذاخوری سرکه خرما را با یک لیوان آب ترکیب نمایید و آخر شب و اول صبح آن را میل کنید و برای این که طعم آن شیرین شود، می توانید مقداری عسل هم به این نوشیدنی اضافه کنید.

مانند سرکه بالزامیک می توانید به عنوان سس سالاد از آن استفاده نمایید در پخت و پز می توانید به هر مقداری که دوست دارید در غذاهای خود این سرکه را مصرف کنید برای تهیه انواع ترشیها می توانید از این نوع سرکه استفاده نمایید.

برای تهیه سرکه خرما ابتدا باید خرمای مناسبی را انتخاب و خریداری کنید به طور کلی خرماهایی که شیره ندارند و محصول مناطق خشک هستند باید برای تولید این سرکه استفاده کنید مانند خرمای ربی، خرمای پیارم، خرمای ربیعی و غیره، در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم خرماهایی که در مناطق مرطوب تولید شده اند، چون رطوبت دارند برای تهیه سرکه مناسب نمی باشند زیرا مستعد کپک زدن هستند.

هر چه خرمایی که در تهیه سرکه استفاده می شود، شیرین تر باشد زودتر به سرکه تبدیل می شود و اگر شیرینی خرما کم است برای تهیه سرکه باید از خرماهای بیشتری استفاده گردد.

برای تهیه سرکه خرما ابتدا باید مواد اولیه لازم که شامل سرکه نیم لیتر، 2 کیلو خرما، 4 لیتر آب جوشیده، یک قاشق غذا خوری نمک و یک قاشق مرباخوری مایه خمیر می شوند، آماده کنید.

در مرحله اول باید هسته های خرماها را جدا کنید و سپس آن ها را خوب با چرخ گوشت له نمایید در مرحله بعد خرماهای چرخ شده را باید داخل ظرفی که غیر فلزی است، بریزید و روی آنها نمک، سرکه، خمیر مایه و آب جوش بریزید و درب ظرف را محکم ببندید و در مکانی تاریک و گرم آن را قرار دهید و توجه کنید که هر چه مکان مورد نظر گرم تر باشد سرکه سریع تر می رسد و معمولا بین 25 تا 50 روز طول می کشد تا خرما به سرکه تبدیل شود و بعد از 7 روز می توانید درب سرکه را باز کنید و آنها را به هم بزنید و سپس درب ظرف سرکه را محکم کنید.

بعد از این که خرماها تبدیل به سرکه شده اند باید سرکه را داخل آبکش بریزید و صاف کنید تا تفاله های آن جدا شود و سپس سرکه را در مکانی خنک قرار دهید.

سرکه خرما اصل

هر خوراکی علاوه بر سلامتی بدن برای پوست هم مفید است و سرکه هم می تواند برای پوست مفید باشد به طوری که تحقیقات نشان می دهد که سرکه خرما اصل می تواند التهاب ناشی از سوختگی را درمان کند و از عفونت سوختگی جلوگیری می کند، چون خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد برای درمان جوشهای سر سیاه مفید خواهد بود و افرادی که دارای جوشهای سر سیاه هستند، می توانند این سرکه را به صورت موضعی استفاده کنند یا می توانند به صورت خوراکی هم آن را میل نمایند.

سرکه خرما

اگر به دنبال خرید سرکه خرما مرغوب و ارگانیک هستید، می توانید از مجموعه ما سفارش خود را انجام دهید و با خرید و مصرف سرکه خرمایی که ما عرضه می کنیم بدون شک مشتری دائمی ما می شوید چون محصول ارگانیک و طبیعی را در اختیار مشتریان می گذاریم.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی
جدیدترین مقالات
همراه همیشگی شما هستیم
سبد خرید